Falujungfrun 2010

Första tävlingen avklarad och det kändes helt OK. Vi gick till semi efter att i gruppspelet fått stryk av Malung/Victor Danevad och besegrat Falun /Martin Hampus och Leksand/Sune Halvarsson.
I semifinalen fick vi möte omutliga Mabergs All Stars med Sofia, Jocke, Mats och Mini Mabergs......de vann för övrigt hela tävlingen :) Grattis!!
Matchen om 3:e pris blev en ganska jämn tillställning mot Danevad igen och den avgjordes på sista stenen - till Danevads fördel.
Spelet har ändå funkat förhållandevis bra och isen i Falun var faktiskt en av de bästa jag har spelat på i alla år jag har varit i Falun.
I matchen mot Leksand "stukade" jag (Monika) knät efter en onödigt klantig insats när jag skulle hjälpa till att sopa;(
Hårt lindad spelade jag vidare men under måndagen besökte jag faktiskt Malungs vårdcentral för att kolla upp knät så att det inte var något allvarligt.....det kändes bra när läkaren sa att så länge det inte gjorde alltför ont så kunde jag ju spela curling :) Tur i oruren så är det högerknät och inte "slajdknät"
Tack för den :D
Laget har tävlingsledigt helgen som kommer men jag åker till Köpenhamn för att spela Tårnby Cup tillsammans med Susanne Patz, Åsa Linderholm och Kristin Svensson. För er som vill följa oss (Malmö 9- Kristin Svensson) och Team Byggs så finns nog info på
Den 12-14 nov åker vi på Div 2 till Gävle och naturligtvis ska det bli lika skoj som vanligt :)
Hörs sen//
Lag Mabergs / Monika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0